REUNIONS

ACTA DE LA REUNIÓ ORDINARIA DE L’AMPA DE L’ESCOLA TERESA DE PALLEJÀ DE FORTIÀ Data: 26/09/2017 Horari: A les 21:30 h. Lloc: Centre Agrícola de Fortià. Hi assisteixen: Inès Vigo Casadevall, Alex Ollé, Ester Serradell Berenguer, Maria Soledad Sánchez, Neus Llorens Casals, Sabina Ayats, Neus Fort Mauné, Fernando Morillas, Bet Lázaro, Idoia Aresse-Igor, Montse Bazán Rios, Lluís Maria Burillo, Martin Wilquin, Marc Tarrés, Lluís Vega Font, Isabel Llach, Sergi Bosch, Judith Lozano, Núria Cristina Lagresa, Josep Maria Geli Arnall, Maria Rosa Tell, Neus Xatart, Nayara de Gracia, Bibiana Gil, Xavi Aupí, Demelza Greggory i Núria Vilardell. Han assistit un nombre total de 27 socis i sòcies, 26 famílies en total. Ordre del dia - Benvinguda a les noves famílies d’aquest curs. - Estat de comptes. - Calendari d’activitats AMPA. - Proposta canvi d’horari escolar. - Pagament de quotes socis. - Precs i pregunes Desenvolupament de la sessió Es convoca la reunió d’inici de curs, per donar la benvinguda a les noves famílies, presentar l’estat de comptes, calendari d’AMPA, presentació del blog i la nova proposta del canvi d’horari escolar. 1- Presentació dels membres de la Junta a les noves famílies. Núria Vilardell continua com a presidenta, Demelza Greggory passa a ser tresorera i Susana de Santa Cruz passa a ser secretària. S’informa als assistents que és l’últim any de la majoria dels membres de la Junta i que a finals de curs, es convocarà nova elecció de Junta. 2- Es fa una breu presentació dels estats de comptes. Recaudació total de l’any: 13.809,65€, despeses i aportacions per part de l’AMPA a l’escola i famílies: 14.587,50€. Al tenir un coixí de l’any passat, així com haver aconseguit més benefici del previst, s’han pogut fer més coses de les previstes. 3- Calendari AMPA: La Junta informa de les activitats que es realitzaràn per recaptar diners: Castanyada, La Quina, Fira d’Intercanvi, Fira de Nadal, barra a la Festa d’hivern, barra Carnaval, venda de llibres i roses per Sant Jordi. 4- Festa de final de curs: s’informa a les famílies que la festa de final de curs es realitzarà fora d’horari lectiu, es farà un dinar amb tots els nens, famílies,... amb activitats dirigides als nens. 5- Com a associació es proposarà alguna sortida de cap de setmana, ja que hi ha descomptes interessants per associacions, i també es una manera que pares i nens, es coneguin fora de l’escola. 6- Proposta de canvi d’horari escolar: Es realitzarà un sondeig a totes les famílies de l’escola per tal de proposar un canvi d’horari o seguir amb el que tenim. Fins ara, s’havia acordat l’horari actual ( 09:00 a 12:30 // 14:30 a 16:00 ) per conciliació amb els de Riumors. Però ja no existeix el servei de bus, per tant es volen proposar altres opcions d’horari. 7- Reunions Escola – Ampa. S’informa que cada més i mig aproximadament, es realitzaràn reunions entre la Junta de l’AMPA i l’Escola. Informarem als socis d’aquestes reunions per tal de poder trasmetre dubtes, propostes o qualsevol cosa que les famílies necessitin. 8- Presentació del Blog de l’AMPA. S’informa a les famílies que el blog de l’Ampa està actiu, i que anirem penjant informació de les activitats que l’AMPA realitzi. 9- Torn de precs i preguntes: - La Bibiana Gil demana a l’AMPA que parli amb el càtering, ja que la seva filla és vegetariana i el menú vegetarià no es compleix. Es parlarà amb l’Astrid ( responsable del càtering Serhs ) No havent més temes a tractar, s’aixeca la sessió a les 23:00h. Signatures, Núria Vilardell Demelza Greggory Presidenta Secretària






RESUM DE L'ORDRE DEL DIA DE LA REUNIÓ AMPA 17 NOVEMBRE 2011 AMB ELS PARES.

CANVI D'HORARI
RESPOSTA DEL DIRECTOR DES SERVEIS TERRITORIALS D'ENSENYAMENT A GIRONA. EL SR.ALBERT BAYOT I FUENTES.
A començament de la carta ens dona aquesta serie de considerancions que no deixen de ser opinions personals. A la carta no ens dona cap argument legal perque nosaltres haguem de ser els afeCtats. Fortià i no altre poble.
Respecte al que demanavem que respectéssin les dues hores descans al migdia per a alumnat lli treu importància argumentant que com no són els mateixos alumnes i com que no és cada dia no passa res.
 POSITIU.
Gràcies al suport important i majoritari per part dels pares i enviant-ho per escrit hem aconseguit que el Sr. Fernandez es comprometés per escrit a venir durant el segon trimestre a parlar amb nosaltres.

CASAL D'ESTIU
27 nens al juliol.  21 a l'agost i al mes de setembre 6.
L'any que ve voldriem oferir servei de menjador i es faria si hi ha un mínim de 10 nens probablement. També volem estudiar la possibilitat de fer un cassal esportiu. Així acolliriem a nens més grans. En el seu degut temps ja pasarem propostes.
Aquestes festes de Nadal oferirem un casalet amb la Montse Sagué. Ja informarem als pares amb papers.

 XANDALLS
Alguns pares si haguéssin pogut emprovar el xandall abans de demanar-ho haguéssin demanat una talla diferent. Per aquesta raó hem acordat amb SCOLA TEIXITS que l'any que ve ens deixaràn una mostra de cada talla perque un dia determinat cada pare pugui emprovar al seu fill i així saber exactament la talla que li escau  a cada nen.

LLIBRES
En primer lloc vàrem triar ABACUS perque ens oferien el 20% de desconte en els llibres  i un 15 % en material  l'agenda era gratis i un desconte en els folis. A més semblava una cooperativa competent. També per comoditat pels pares ja que es podia recollir qualsevol dia a partir del 22 d'agost.
Hi han hagut una serie de problemes dels quals explicarem per exemple:
 En quan el llibre de MEDI de segon l'editorial no va posar bé l' ISBN que és el codi de barres. Tan el llibre de primer com el de segon de medi tenien el mateix codi. Les professores van demanar aquest llibre a ABACUS i aquest va demanar l'incorrecte però que tenia el mateix codi que el correcte. D'això es va fer càrrec mestres, ABACUS i  l'editorial.
 En quan als quaderns de català i castellà de cicle mitjà i superior. Les professores no van posar el codi i ABACUS tampoc ho van demanar a les professores. O sigui que va ser un error de tots dos. ABACUS va encertar en els quaderns de castellà però no en els de català. Quan es van  tornar a demanar correctament es van trobar que ja no els feien i per aquesta raó no va haver-hi per tots els nens. Aleshores això es va solventar fent fotocòpies del quaderns de català que en faltaven.
 En referència als altres llibres només podem dir que davant la nostra insistència perque ABACUS servís els llibres als pares avui dia el problema està solbentat.
 CONCLUSSIÓ
 L'any que ve estudiarem altres opcions.

 EXTRAESCOLARS
Com ja sabeu vàrem passar el paper amb les diverses activitats que podiem oferir i degut a la mancan de nens inscrits, ja que en demanàvem 10 per activitat, només es va poder realitzar l'activitat de ball els dimecres.
Hem fet papers d'autoritzacions per poder travessar l'alumne el carrer i anar a l'activitat.

LA CASTANYADA
A l'AMPA li ha suposat una despesa de 216,50 euros. (Fruits secs, sucre, patates, tovallons, xocotassa, ous i 60 dotzena de castanyes.
A la reunió amb les professores l'han valorat molt possitivament. Les castanyes eren de qualitat i ben calentes. En quan el material portat per l'AMPA molt bo. L'única inconvenient van ser els altaveus que  no van ser suficients ja que s'havia pensat en fer-ho a fora i al centre se sentia fluix ja que no es van poder connectar els de dins.
La Castanyera va venir gratuitament.

LOTERIA DE NADAL
En primer lloc HEM triat el número que SORTIRÀ premiat.
 Hem pensat que els diners que guanyem de la venta serà destinats a colònies. Penseu que si els venguéssim tots guanyariem 500 euros aproximadament.
Ja sabeu abans del 28 de novembre retorneu el talonari si no el penseu o no el podeu vendre.

FOTOGRAFIES DE NADAL
PREU 10 euros
• 5 fotografies tipus nadala, tamany 8x15, amb missatge: feliç 2012
 -1 foto 15x20
• 1 foto 20x30
 Donarem un CD amb les fotos que se'ls va fer als nens.
 Han estat 20 famílies que han gaudit d'aquest servei i pensem que els nens a part han passat una bona estona. Ho podreu veure a les fotos.
Aquest any algunes mames de l'Ampa han relitzat la sessió de fotos, i el balanç es molt positiu!

CALENDARI
Aquest divendres 18 de novembre farem les fotos a cicle inicial i dilluns al mitjà i superior.
   El calendari serà de 42x60. D'una sola cara amb tots els mesos i els nens dels que tinguem l'autorització per sorti-hi. El preu serà de 3 euros per qui el vulgui pq l'agradi. Es posaran a la venda la primera setmana de desembre

RAID SOLIDARI
Varem rebre una proposta d'un pare. Us la copiem literalment

"Hola sóc en Pere, el pare de la Paula Bret.
Us envío aquest mail explicant una mica el que he parlat amb la Piti.
L'any vinent, concretament la primera setmana de març, participem en un raid solidari pel sud del marroc. Aquest raid consta de diverses etapes i una d'aquestes és fer una parada en una escola rural del sud del marroc i fer entrega de 20 quilos de material escolar. Aquí ve la nostra proposta:
Havíem pensat, si pot ser possible, que cada nen de l'escola de Fortià (sense obligar a ningú), aportés el seu granet de sorra fent donació d'un llapis o un bolígraf o una llibreta o llapis de colors...etc........
Si això es dués a terme, el bisetmenari Hora Nova prepara un reportatge en el qual faríem esmena d'aquesta donació i podríem rotular en el cotxe amb el que hi anem el logotip el nom de l'escola Tereja de Pallejà de Fortià.
La donació és completament transparent, ja que sóm nosaltres mateixos qui fa entrega d'aquest material.
Per més informació podeu entrar a www.pandaraid.com , llavors cliqueu a ¿Qué, dónde, cuando? i entreu a l'apartat La Acción Solidária, allà està tot explicat.
Estem oberts a qualsevol altre iniciativa.
Moltes gràcies!!!!!!!!! "
La proposta ha agradat i a partir de gener comunicarem quin serà el procediment a seguir.

MERCAT DE NADAL
Organitzem un “Mercat de Nadal” el dia 8 de desembre (dijous) amb la col.laboració dels establiments del poble i de voluntaris de la zona. En aquest mercat impliquem a diversos públics del municipi, des de la mainada, que previament hauran fet tallers de manualitats per a poder vendre en aquest mercat.
És un mercat pensat i creat amb il·lusió, però sobretot estructurat i pensat per a dinamitzar el poble i el seu comerç.
Creiem que aquest mercat és positiu per el poble i destaquem alguns punts importants:

-    Actiu econòmic: per l’AMPA i per els comerços/negocis del poble tant per els     que col.laborem amb productes, com per als bars i restaurants del municipi.

-    Dinamització dels productes fabricats al poble: mel, embotits, artesania,...

-    Dinamització del poble: es fa una activitat nova que atraurà a molta gent, degut a la promoció que es farà. (cartells + xarxes socials)

-    Activitats socio-cultural: amb repercussió del nostre municipi cap als pobles veïns

-    Jornada per a la mainada: Activitats lúdiques per al públic infantil durant tot el dia.

 De moment tenim de 15 a 20 parades d'articles varis i hem convidat a l'AMPA de la llar d'infants de Riumors a posar també parada.

Demanem la col.laboració als pares, avis, tiets i tothom que en tingui ganes,...  a venir el dia 8 a ajudar-nos a gestionar i vendre a les parades. Posarem un full a l'escola per apuntar-vos els interessats.

Si teniu possibilitats d'aportar més parades o productes, parleu amb L'AMPA que ho gestionarem.


Gràcies a tots!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada